Sunday, November 11, 2012

Frust Bila Tak Bekerja....

Assalamualaikum..pembuka bicara....bertemu lagi kita.... Lama rasanya x update blog ni ni...rasa dah bersarang menglahkan sarang labah2 tu...hehehehe...

Tengok tajuk post diatas, mesti korang tahu kan yang aku ketika ini sedang stress bila masih tak mendapat pekerjaan stelah hampir 2 bulan berkonvo... Mcm2 kerja sebenarnya aku dah minta namun rezeki tu bukan ditentukan untuk aku..maka x dapatlah...huhuhu

Aku ni sebenarnay tak boleh duduk tanpa buat apa2...rasa stress giler... kawan2 dah ada kerja, aku still tanam anggur... UNtuk menghilangkan sedikit stress tu, aku kerja part time kat kedai cyber cafe kepunyaan akak n abg iparku... bolehlah duk online n menghilangkan sedikit bosan...sambil tu boleh juga menambah pendapatan..x banyak pun tapi asalkan rezeki halal...

 Tapi  kelmarin Allah bagi lagi peluang untuk ditemuduga...dua hari berturut-turut....Satu kat tiram travel agent and satu lagi kat celcom...dua2 untuk jawatan executive...tpi gaji lain2... dua2 ada pro n con...aku x mahu berharap terlampau tinggi, takut jatuh pecah bederai bila x dapat... maka aku tunggu dgn sabar....


Tpi sebenarnya aku dah tolak 2 panggilan temuduga...yg ni sebab tempat kerja dia x berape strategik...nak carik umah sewa pun payah...tpi x pew...Allah dah kata, rezekinya ada dimana mana...kita jew kena usaha carik...sambil tu jgn lupa untuk berdoa...

"mcm ginilah muka aku kalo stress...hahahahaha"

Ni ada satu pesanan untuk diriku dan juga para pembaca....

Berkata Umar al-Khattab r.a: “Aku tidak takut doaku ditolak tapi aku lebih takutkan aku tidak diberi hidayah untuk terus berdoa".







No comments:

Post a Comment