Saturday, February 5, 2011

Aku Yang Terlena

Salam, rasanya dah lama gak aku tak log in dalam blog ni.....adalah dalam 5 bulan kot...hehehe.
Hari ni nak cerita tentang tajuk diatas tu, sedikit kelakar dan agak menyedihkan. Cerita begini, sempena raya cina tempoh hari aku balik ke kampung halaman. Masa tu kan musim hujan,jadi suasana dalam bus tu pun sejuk ditambah pula pemandangan diluar yang hujan je. Sedaplah diri ini membuta. Tapi yang tak bestnya naik bus tran..... yg entahlah nak cakap ape.. Polisinya kot yang x pegang pada masa... Masa singgah ambik penumpang kat mana ntah boleh dia berhenti kat situ hampir satu jam, alasannya bab nak btulkan sedikit kerosakan...Bila penumpang tnya dia leh jawab x pew awak gik lah minum2 dulu....pergh rasa panas giler time tu....Pas dah satu jam tu, barulah dia berjalan kembali....Then aku pun ape lagi, membuta lah sampailah tiba di Endau Rompin..masa tu pkul 6 pagi.Aku tetiba diserang sakit perut yang amat menyakitkan kalbu ku..hehehe. Aku pun mintaklah kat pak cik tu benti kat mana2 bab kawe dak tahan nak membuang. Pastu pak cik tu pun berhentilah kat satu surau bab dah waktu subuh kan sembahyanglah sekali..Pas solat subuh tu, perjalanan pun diteruskan....Kawe ni teruskan ngan aktiviti membuta nya tu...Nak tahu ape yang terjadik....aku terlepas perhentian..patutnya berhenti kat terminal bus mersing tapi bab syok sangat tido maka terlepaslah perhentian tu..aku pun x sedar masa tu...aku sedar pun bab nak minum air..Aku perhatikan keadaan diluar yang banyak pokok sawit yang kene tebang...Aku terkejut, macam aku kenal tempat ni tapi dimana ye...hah, ni kawasan nak masuk kampung aku ni, aku apalagi menjerit macam nak pecah satu bus tu mintak pemandu berhenti. Namun apelah nasib aku pak cik bus tu tgh dengar lagu pahtu pakai ear phone plak wawawa..Then, dengar kat belakang ada satu pak cik ni dok bebel kat belakang, dah tahu nak berhenti pi lah kat depan...aku pun gik lah kat depan. Ckp ngan pemandu bus tu aku dah terlepas dua perhentian yang aku patutnya turun... Pak cik tu ape lagi dengan muka selambanya membebel lah kat aku....dia cakap aku ni penipu bab beli tiket turun kat mersing tapi nak turun kat perjalanan ke kota tinggi...Aku pun dok diamlah nak membalas pun salah aku kan...Sampai kat sungai ara aku pu diturunkan, terpaksalah tnggu bus nak patah balik ke simpang masuk kampung aku....Masa tu aku pesan kat diri aku lain kali jgn dok tidor jew...ni lh padahnya...wawawa...

No comments:

Post a Comment